Journalist and social media communicator as profession, traveller, chocolate eater and dog lover as passions
Translate
April 1, 2010
Greva la RATB
Ştiam încă de aseară de grevă. Am stat chiar până la 2 noaptea să urmăresc Antena3. Mă interesează subiectul din punct de vedere jurnalistic, că eu oricum nu prea merg cu mijloacele de transport RATB şi oricum aveam nevoie de motive bune să pun mâna să dau de carnet.
Mă întreb, aşa de pe margine, de unde atâta nesimţire. Cum să ieşi în stradă când ai salariu în mâna 1800 de lei plus tichete de masă? Cum să spui că munca ta e grea, că faci ore suplimentare unei reporterite de nici 20 de ani care e acolo cu tine şi care acoperă subiectul încă de la orele serii şi îl va acoperi mult după ce tu si curul tău lăbărţos aţi plecat acasă la culcărică? Cum poţi să îţi permiţi să opreşti un oraş întreg doar pentru că poţi?
Păi domnilor şoferi de la RATB sa facem o paralelă: Şoferul RATB - Reporterul
1. Şoferul RATB a făcut liceul şi eventual o facultate la fără frecvenţă - Reporterul a terminat cu siguranţă o facultate, dacă nu chiar şi masterul. Deci 1-0 pentru şofer pentru că a intrat mai repede în câmpul muncii.
2. Şoferul RATB conduce în medie 6 ore pe zi - Reporterul are zile când nu doarme 6 ore noaptea. Deci 2-0 pentru şofer.
3. Şoferul RATB e bugetar şi deci are sporuri şi tichete de masă care îi măresc salariul considerabil(mă refer aici la sume de ordinul sutelor de lei, milioanelor de lei vechi) - Reporterul are eventual tichete de masă, dacă nu cumva patronul i le-a luat şi pe alea. Deci 3-0.5 pentru şofer.
4. Şoferul RATB are salariul mediu de 1800 de lei - Salariul mediu în rândul reporterilor e de 1000 de lei. Deci 4-0.5 pentru şofer.
5. Şoferului RATB i s-au băgat sporurile în salariu şi i-au fost impozitate - Reporterului i s-a tăiat salariul doar în ultimul an cu cel puţin 25 la sută. Deci 5-0.5 pentru şifer
6. Şoferul RATB iese noaptea şi protestează din plictis - Reporterul acoperă subiectul deci este la muncă. Deci 6 - 0.5 pentru şofer.
6. Şoferul RATB stă în maşină, rar iese în frig, ascultă manele şi opreşte când şi unde i se scoală - Reporterul iese fix în frig că de acolo ies ştirile, e nevoit să asculte menelele şoferilor RATB când pleacă pe teren şi fuge după autobuze când acestea opresc cu 100 de metri înaintea staţiei de la Casa Presei şi nu mai opresc în staţie. Deci 9-0.5 pentru şofer.
7. Şoferul RATB iese in stradă, refuză să muncească şi blochează un oraş - Reporterul nu prea poate ieşi în stradă că la câţi jurnalişti au fost concediaţi în ultimele luni şi care aşteaptă un loc de muncă patronul l-ar putea înlocui în doi timpi şi trei mişcări, plus că dacă protestează ce? telespectatorul schimbă pe Discovery. Deci 10-0.5 pentru şofer.
Aşa că domnilor şoferi RATB nu mai bine vă reluaţi voi lucrul, că oameni cu carnet de conducere care sunt acum şomeri zic că se găsesc... De ce nu m-a făcut pe mine mama dictator...ce ţi-i mai dădeam afară acum...
P.S. Reporterul despre care am vorbit evident nu lucreaza la stat. Acolo...se stă...
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
2 comments:
La noi fac greva tocmai cei cu salarii mari si studii putine. Ce-ar fi sa mai faca greva si profesorii sau doctorii, ca salariile lor nu sunt diferite fata de ale soferilor...
Ca bine zici:D
Post a Comment