Translate

June 12, 2010

Din experientele unei viitoare şoferiţe...

Pietonii sunt ca oile. Îmi pare rău să o spun pentru că deocamdată şi eu fac parte din această categorie... În timp ce mie pentru orice mi se spune "te asiguri si apoi treci" ei merg cu capul inainte ca poate nu li se îmtâplă de data asta. Ce e mai rău e că gândesc aşa şi despre maşinile cu şcoală. Ceea ce e complet greşit şi poate fi fatal. Da maşinile şcoala au dublă comandă şi teoretic le pot conduce doi oameni, da tocmai pentru asta sunt periculoase pentru că cel care ţine volanul nu ştie nimic de ce e în capul lui, iar instructorul are parţial controlul. Deci din dubla comandă de fapt nu conduce nimeni perfect. Aşa că atunci când vedeţi o maşină de şcoală şi decideţi să îi săriţi în faţă pe trecerea de pietoni mai gândiţi-vă o dată... Apoi sunt pietonii care merg în cârd pe principiul trec doi trec şi eu. Şi eventual acel eu vine din urmă fugind. Greşit. O măşină vă poate lua pe toţi ca la popice, dar te poate acroşa super simplu doar pe tine şi eventual târî vreo 5 metri. Nu e fatal, da nici plăcut nu e. Şi că tot am zis de fugă, aţi observat că cei care trec prin locurile nemarcate (ei cum a fost asta mi-am însuşit limbajul sau ce?) fug prima jumătate de drum şi apoi o lălăie pe a doua. Fix invers. Mai bine o lălăi pe prima ca la aia te-ai asigurat cel mai bine şi bagi un sprint pe a doua, pentru că din momentul în care tu te-ai asigurat şi până ai ajuns la mijlocul drumului poate veni un ferarist sau un motociclist şi ai pus-o... Şi aporpo de motociclişti. Nu le ştiu regulile, da la şcoală ne spuneau că sunt şi motocicletele vehicule. Deci teoretic ieşirea din rând şi mişunarea printre maşinile care aşteaptă la coadă sunt greşite. Apoi sunt imprevizibili. Şi ei pe acelaşi principiu al dublei comenzi sau fereşte-mă tu că eu nu mă feresc, se bagă total anapoda în intersecţii şi bagă viteză pe distanţe mici de acum îl vezi la 500 de metri în spate şi decizi să faci o manevră, acum nu o mai poti face că e lângă tine... Şi o concluzie fioroasă...dacă ai şti de la început de ce coordonare şi de ce atenţie este nevoie pentru a conduce, nu te-ai urca niciodată într-un taxi...

No comments: