Eu nu mă pricep la publicitate, deşi cică ar trebui, dar îmi plac cataloagele diferitelor magazine, iar zona Belgia-Luxemburg abundă în astfel de cataloage.
Acum nu vă imaginați că aş fi unul dintre consumatorii care chiar folosesc aceste cataloage. Nu, eu ca pisica, mă uit pe poze, pun chiar şi semne, da când ajung în respectivul magazin poţi să mă pici cu ceară dacă mai ştiu ce ofertă am văzut şi pe care o vreau. Dacă se întâmplă să văd oferte pe rafturi, e bine, profit de ele, deşi nici ofertele nu sunt oferte degeaba...
Da m-am îndepărtat de la subiect. În România Cora şi Carrefour şi Auchan şi Lidl erau în concurență. Acum poate nu toate patru între ele ci două câte două, da nu puteţi spune că se aveau ca frații. Ba în Dublin pe rafturi vezi preţul şi spune că e mai ieftin decât Lidl sau Aldi, asta la Tesco.
Ei bine în Arlon cataloagele, că de la ele pornirăm, vin toate odată, dacă plouă într-o pungă. Vine cineva cu o maşină şi pune toate cataloagele, la toată strada. Iar eu ca şi potenţial cumpărător fac comparaţii, mai cer sfaturi de la prieteni pe facebook şi spun că mă duc la vânătoare informat.
Unde mai pui că la poarta Cora e reclamă la Carrefour, de mă bușește râsul totdeauna când trecem pe acolo.
Ce vedeţi în a doua poză e recolta de săptămâna asta. Mare, nu? Acum mă întreb dacă reciclez hârtie oare primesc bani ca pe timpul lui Ceaşcă?
Raluca
2 comments:
Sunt de părere că aceste cataloage și în general reclama și publicitatea scrisă sunt un consum prea mare de hârtie și cerneala. Mă gândesc fără să vreau la păduri. Acum internetul este așa extins că pozele pot fi virtuale. Prefer cercetarea la fața locului.
Anul trecut de sărbători am stat în Germania 2 săptămâni. Același obicei – zilnic erau aduse la cutia poștala ziare locale gratuite si reclame de la supermarketuri. Cum germana, nu cunosc, mă uitam ca si copiii la poze. Când adunam teancul aveam o strângere de inima. Totuși mă gândeam că nemții sunt buni colectori si reciclatori de deșeuri și trăgeam nădejdea ca în final pierderea se recuperează.
În privința reclamelor la Cora pentru Carrefour. Am înțeles că și supermarketurile fac parte din grupuri de firme și cele două sunt în același grup. De ce se extind în stilul acesta nu am înțeles. Căile jupânilor cu bani sunt de neînțeles la nivelul meu.
Nu aș vrea să fiu pricinoasă, dar cred că noțiunea de concurență este pentru cumpărători, jupânii vorbesc de împărțirea profitului.
Intr-adevar avem nici o luna de cand stam in casa si deja avem un sac de hartie, dar e un centru de reciclare in apropiere si o vom duce acolo. Deci speranta mea e ca totusi nu vor taia copaci pentru pliantele astea sau ca se vor taia mai putini.
Cat despre concurenta, stiu de cand lucram la radio cum functioneaza treaba, cum supermarketurile stabilesc preturi apropiate, cum incurca producatorii locali...acum vreo 3 ani fermierii faceau greve frecvent la Ministerul Agriculturii... Nu stiu daca iti mai amintesti ca veneau cu animale acolo...
Am vazut ca au inceput si in Romania promovarea produselor romanesti, in Irlanda era rafturi intregi cu produse pe care se specifica producerea lor in Irlanda. Bine ei nu produc multe, da cat produc e bine marcat in magazin, iar irlandezii am vazut ca cumpara produsele irlandeze in detrimentul celor importate.
Macar aici nu se prefac ca ar fi la concurenta, oricum ca si in Romania sunt pline toate, de cauti minute bune loc in parcare...
Post a Comment